Bekymmer?

Idag har det varit en ganska tung dag på jobbet. En sådan dag man inser att man skakar när man slutar och adrenalinet går ur kroppen. Vanligtvis blir jag helt potatismos i huvudet när jag har en dag som denna. Mitt humör släpas längs med golvet och jag hatar allt. Jag vill bara dö på soffan i min ensamhet. Inte idag dock!
När jag gick utanför dörrarna valde jag att inte låta det påverka mig. Jag traskade iväg på min promenad som jag ställt in mig på och lyssnade inte på soffans lockrop. Jag lät det fina vädret och omgivningen påverka mig istället. Jag traskade på och uppskattade allt som en liten hippie. Solen, vinden, vattnet, skogen och fåglarna.
När jag hade kommit en bit påvägen längs med Östernäs strandpromenad satte jag mig ned på en brygga och bara satt där. Jag satt där och insåg att oavsätt att jag har mina bekymmer just nu så mår jag bättre just nu än vad jag har gjort på mycket länge. Min mentala styrka bara växer och det ger mig orken att ta i tu med vardagliga saker. Som att ta hand om mig själv.
En mycket tung dag blev till en riktigt fin en.




Operation feel-good!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Härligt D. Hela ofg får nu härlig draghjälp av solen, våren, fågelkvitter mm!!!! Själv får jag bra inspiration av dig - stack ut o 'sprang' före jobbet idag...

Svar: Åh, vad jag blir glad att höra att jag inspirerar! Vårvädret är absolut en stor dragkraft. Det är ju tusen gånger roligare att gå en långpromenad i solen på något torr mark än när det är grått och slaskigt. Eran tvätt hjälp inspirerade mig också. Igår städade jag upp hela sovrummet så nästa gång ni kommer kan mormor få ta sig en ordentlig titt.
Daniela Fränz

2013-04-09 @ 18:03:00
Postat av: Martina

haha bra kämpat hippie:n. Idag var jag och Jenny i stallet och sen till friskis. Amanda gick en promenad efter sin rygg-behandling. Hela släkten osar av ofg-inspiration!

Svar: Yaaaaaay!!! :D Vi är alla så duktiga!
Daniela Fränz

2013-04-09 @ 22:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0