Göra det bästa...

 
ut av situationen. Det är någonting man måste lära sig. Idag fick jag beskedet av läkaren, att jag är i tipp topp form och helt frisk. Fast är jag verkligen det? Det måste ju finnas en anledning bakom mina konstanta bihålsproblem som inte bara ger mig kletigt snor utan också huvudvärk. Jag blir sjukskriven mer eller mindre varannan vecka, så något fel måste det ju vara? Nej. Inte enligt doktorn. Han bad mig att komma in, så fort jag blir sjuk igen. Han vill se om han kan hitta något fel då. Så lite kanske han bryr sig. Nu är det bara att invänta nästa sjukperiod...
Jag skulle kunna låta den här bryta ner mig. Låta frustrationen ta över och lägga mig i fosterställning och gråta. Eller, så kan jag njuta av att jag är frisk i nuet och ta vara på en vacker dag. Jag valde det sista.
Efter jobbet gav jag mig ut ännu en gång på en långpromenad. Yrkesskolan - Västra Hamnen - Fiskehamnen - Östernäs - Hem. För de som undrar varför jag inte simmar längre är svaret att jag har fortfarande problem med axeln efter jag sträckte den. Men stigen längs med vattnet är obeskrivligt vacker enligt mig, så jag har inga problem med att byta ut längorna i bassängen mot promenader. Det här är en stor anledning varför jag har svårt att lämna Åland. Närheten till havet är oersättlig.
Nu är benen riktigt trötta, efter tre dagars långpromenader men imorgon tänker jag ge mig ut igen! Energin och glädjen segrar över trötta ben.
När jag har vilat mig en stund här på soffan tänkte jag städa lite här hemma. Kanske dammsuga? Vi får se.
Lyckan jag hade för några veckor sedan är tillbaka och jag ber till Gud på samma gång som jag håller tummarna och korsar fingrarna att jag får fortsätta vara frisk den här gången. Att jag får flera soliga dagar att promenera på nästa vecka och att jag håller energin uppe på jobbet.

Operation feel-good!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötaste!

Svar: Man tackar anonym! :)
Daniela Fränz

2013-04-04 @ 17:34:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0