HELG!

Idag är det äntligen fredag! Jag tjatar om detta men solen skiner och hur j*vla underbart är inte det? Mitt humör är på topp. Jag har pecis kommit hem från jobbet och en 8 kilometers promenad längs med vattnet. Jag blev tipsad om att det går en stig längs med vattnet i Östernäs också, så jag gav med ut för att hitta den. Mycket väl fanns den där, dock var den mycket snöig och geggig. Så idag blev det ett lite lugnare tempo än de tidigare dagarna.
Jag har räknat ut att jag har gått nästan tre mil de här fyra dagarna. STOLT!
Jag önskar att jag kunde förklara känslan jag har i kroppen när jag har haft en "bra" vecka. Lyckan, välmåendet, humöret, tålamodet. Allt står på plus.
Jag har även börjat att äta mellanmål alla dagar när jag kommer hem. Under hela påsken och en period innan har jag haft total avsmak för godis och andra underbara godsaker men så fort jag kom igång så krävde jag godis! Då bestämde jag mig för att börja äta mellanmål, för att dempa suget. Jag har absolut ingen diet jag följer, jag äter vad jag vill och när jag vill men ändå vill jag försöka hålla godis och dyligt till helger. Allt för mitt välmående.
Igår ställde jag mig på vågen. För andra gången sedan jag började med OFG. Viktminskning är inget mål jag har, jag vill bara må bra men jag ska absolut inte neka att när jag såg att jag har gått ner 6 kg så kändes det bra! Som en stor guldstjärna i kanten och extra motivation att fortsätta.
I helgen har jag inte så stora planer, något kul ska man väl kunna hitta på. Kanske en öl på park medan öronen fylls av ljuv trubadurmusik?

Trevlig helg på er alla läsare! OPERATION FEEL-GOOD!
 
 

Kommentarer
Postat av: sörran!

Va skönt att du är igång och som du skrev förut känner man inte alltid motivation just när man ska göra något (just nu borde jag plugga men läser din blogg..höhö) men fan va skönt det är när det är klart!! Heja Dannnnneee !

Svar: Ja det är lite det man får försöka påminna sig själv om. Som igår när Klockan var fem hade jag gått 7 km, gjort 45 st benlyft, powernappat, dammsugit lägenheten och lagat mat. Och hur j*vla bra mår man inte då? När allt är klart och man har all rätt att slå sig ner på soffan och lata sig en stund. Man mår så bra!
Daniela Fränz

2013-04-05 @ 15:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0