radio silence...

 
Nu har det varit alldeles för tyst på den här bloggen, allt för länge!
Det beror på att jag har varit allmänt dålig den sista tiden. Både sjuk och dålig med självaste "operation feel-good". Det är oerhört tröttande att vara berg-och-dalbanesjuk måste jag tillägga. Man blir sjuk och sen pigg, glad att man är på benen och sen en vecka senare får man återbesök av feberfrossan...
I onsdags var jag till sjukhuset och fick åka in i en såndär magnetröntgen. Så seriöst kändes det. Någon verkar ju ha tagit mig på allvar iallafall! Imorgon ska jag till ÖNH och höra hur domen lyder. Det värsta jag kan få höra är: "vi hittade inga fel, tack och hej". Jag vill bara att någon sätter ett finger på problemet och ger mig en lösning...
Nu är jag iallafall på benen. Jag har spenderat de sista dagarna med att verkligen ta vara på min (vad jag antar att det är) tillfälliga hälsa.
Helgen spenderade jag uppe på ett tak ute i Bastö. Julles arbetskamrat har köpt sig ett hus och nytt tak behövdes. Så jag har hjälpt till att lägga tak! Inte för att jag kanske var den största tillgången men jag hade roligt. Solen sken och frisk luft i lugnorna. Kände mig lite hemma och cool i arbetsbyxorna till och med. Men det där sista, det är en hemlighet..
Både igår och idag har jag gått långa en och en halvtimmes promenader efter jobbet. Jag känner att det är lika bra att passa på medan man har orken och lusten. Eller lusten, nja, igår tog det emot lite. Då får man motivera sig på olika sätt. Jag körde min tankegång: "jag måste inte, jag vill" och så valde jag att promenera på en vacker plats. De mariehamnare som inte har upptäckt promenadstigen mellan västra hamnen och fiskehamnen, ge er ut och hitta den!
När Julle slutade jobbet hade jag även hunnit med att sätta gång en maskin tvätt och en powernap. Tänk så mycket man hinner med när man jobbar deltid! Skönt.
Vi åkte iväg till Sparhallen och fyllde kylskåpet med ätbar och färsk mat. Vi åt hemmalagat (första gången på allt för länge), vi städade köket, hängde tvätt och gick ut med pinsamt mycket sopor.
Nu har jag avnjutit ett glas rödvin och det är snart dags för sängen.
Nu hoppas jag att välmåendet håller i sig, samt det soliga vädret, så att mina härliga långpromenader kan fortsätta och mitt humör får hålla sig uppe på topp!

Operation feel-good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0