Springa eller inte springa...

Städa eller inte städa? Det är det som är frågan.
Tanken var ju att det skulle bli både och. Först springa, sen städa. Men den här veckan är jobbigt omotiverande. Igår var en riktigt tuff dag på jobbet. En av de mest mentalt nedbrytande på länge. När jag slutade hade jag inte den psykiska styrkan att rycka upp mig. Så jag begav mig hem och la mig på soffan. Som tur lyckades J få mig på bättre humör när han kom hem på kvällen men idag känner jag mig lika slut och omotiverad som igår. Jag vet ju själv hur mycket bättre jag mår när jag väl får saker gjorda. Jag vet även hur mycket sämre jag mår om jag bara skiter i det jag har ställt in mig på att göra.
Det är egentligen bara att ta sig i kragen och ta sig ut genom dörren. Sen om det blir mer promenera än att jogga spelar ingen roll. Just nu skulle den största vinsten vara att bara komma ut. Att göra NÅGONTING iallafall.
Jag låter min hjärna tala till mig. Den säger: "Pull yourself together, woman. UT MED DIG". Min själ ignorerar den dock, så gott den kan.

Jag måste inte, jag vill. Jag måste inte, jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0